onsdag 13 januari 2010

Tankar kring CSSen till min hemsida

Jag är en obotlig romantiker som gillar snirkliga typsnitt. Jag valde därför att göra en ny head med sidans namn. Här fångade jag upp bakgrundsfärgen (som kommer från bilden) i texten och så valde jag en svart bakgrund. Jag infogade också en vy och anpassade bakgrundsfärgerna till den. Jag frilade bilden och la den på en svart bakgrund.

Andra ändringar jag gjorde, var att ändra färger på länkar och lite typsnitt här och var. Jag vänsterställde även en del text för att det skulle bli snyggt.

När jag gjorde de andra CSSerna till mobil och utskrift så tänkte jag att jag skulle ta bort så mycket onödig information som möjligt. Från utskriften tog jag bort länkar och bilder, samt färger. Från mallen till mobil enhet så tog jag bort en del bilder och färger. Jag försökte göra den så enkel som möjligt, men ändå funtionell. Det är ändå huvudsaken att försöka rädda så mycket hastighet och bläck som möjligt!

Så var det!

1 kommentar:

  1. Ja, det är vettigt att tänka på att spara både bläck och papper i utskrift. Alltför ofta får man flera sidor helt i onödan

    SvaraRadera